Vier bestuurders op Bonaire aangehouden voor rijden onder invloed

KRALENDIJK – De politie op Bonaire heeft afgelopen weekend vier bestuurders aangehouden op verdenking van rijden onder invloed. Bij meerdere aanhoudingen was sprake van een verkeersongeval.
De meest recente aanhouding vond plaats op maandag 22 juni rond 01.15 uur op de Kaya Shoshori. Een 28-jarige man botste met zijn pick-up tegen een geparkeerde auto. Hij verklaarde dat hij tijdens het rijden op zijn mobiele telefoon keek. Op grond van het beleid "botsen is blazen" werd een alcoholtest afgenomen, waaruit bleek dat hij de wettelijke limiet had overschreden. Hij kreeg een rijverbod van één uur opgelegd.
Op zaterdag 20 juni rond 20.30 uur werd een 33-jarige vrouw aangehouden op de Bulevar Gobernador N. Debrot, nadat zij met haar pick-up op de achterzijde van een andere auto reed. Een blaastest wees uit dat zij de toegestane alcohollimiet had overschreden. Zij kreeg een rijverbod van vier uur.
Eerder diezelfde nacht, rond 04.00 uur, hield de politie op de Kaya Papa Cornes een 50-jarige bestuurder staande tijdens een routinecontrole. Een blaastest bevestigde dat hij onder invloed was. Op het politiebureau weigerde hij mee te werken aan de verdere ademanalyseprocedure.
Rond 01.20 uur werd in het centrumgebied een 24-jarige bestuurder aangehouden. Agenten constateerden dat hij zonder verlichting reed en gevaarlijk rijgedrag vertoonde. Ook bij hem wees een blaastest uit dat hij de alcohollimiet had overschreden. Zijn rijbewijs werd ingevorderd.
Alle vier de verdachten zijn overgebracht naar het politiebureau voor verdere afhandeling. Het KPCN maakt proces-verbaal op tegen hen allen.
De politie heeft geen informatie verstrekt over de gemeten alcoholwaarden of de mogelijke straffen. Welke vervolgstappen het Openbaar Ministerie neemt, is daardoor nog onduidelijk.


































