
KRALENDIJK – Het Nederlandse marineschip Zr.Ms. Groningen heeft gisteravond de haven van Bonaire weer verlaten. Het schip lag de afgelopen dagen afgemeerd op het eiland.
Volgens de havenmeester betrof het bezoek geen operationele missie. “Vanavond vaart hij weg. Hij was hier voor RR: Relax and Recreation,” aldus de havenmeester. Tijdens het verblijf kreeg de bemanning de gelegenheid om uit te rusten en het eiland te bezoeken.
Zr.Ms. Groningen is een oceaangaand patrouilleschip van de Koninklijke Marine en wordt regelmatig ingezet in het Caribisch gebied voor taken zoals maritieme veiligheid, drugsbestrijding en ondersteuning van civiele autoriteiten. Havenbezoeken aan eilanden binnen het Koninkrijk maken deel uit van deze inzet en bieden de bemanning de kans om te herstellen na langere periodes op zee.


































